Dupa upgrade de la Windows 7 la Windows 10 si dupa instalarea tuturor update-urilor (si nu numai), utilizatorii de Microsoft Outlook nu mai pot trimite email-uri in ciuda faptului ca setarile anterioare pentru conturi nu s-au modificat si chiar daca mesajele trimise utilizind “Test Account Settings” (Account Settings–>E-mail Accounts–> Change Account –> Test Account Settings) functioneaza fara probleme.
Mesajele trimise ramin in Outbox si in final este raportata eroarea:
"Error message: ‘Outlook Mailbox name – Sending’ reported error (0x800CCC13): ‘Cannot connect to the network. Verify your network connection or modem’.
Remedierea acestei probleme si nu numai, poate fi facuta folosind tool-ul Microsoft “System File Checker – sfc /scannow” care va inspecta/verifica starea fisierelor protejate si va inlocui versiunile incorecte cu cele corecte.
Rularea sfc/scannow poate fi facuta din “Windows PowerShell” lansat ca Administrator. La sfirsit, sunt raportate dupa caz erorile identificate acestea putind fi gasite in detaliu in directorul Windows\Logs. Este recomandata restartarea sistemului si rularea inca odata pentru a avea siguranta ca s-au remediat toate erorile.